KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 22 September 2010

Barca buru kemenangan sulung di Nou Camp


MESSI terbaring selepas dikasari pemain pertahanan Atletico Madrid, Tomas Ujfalusi pada aksi Liga Sepanyol di Vicente Calderon, Ahad lalu. Barcelona menang 2-1.


MADRID - Penyandang juara, Barcelona memburu kemenangan sulung di gelanggang sendiri musim ini apabila melayan kunjungan Sporting Gijon di Nou Camp awal pagi esok.

Sebelum ini, Barca dikejutkan dengan kekalahan 0-2 di tangan pendatang baru, Hercules pada aksi sulung mereka di tempat sendiri.

Bagaimanapun, anak-anak buah Pep Guardiola itu kembali bangkit apabila menewaskan Panathinaikos 5-1 dalam saingan Liga Juara-Juara sebelum mencatatkan kemenangan tipis 2-1 ke atas Atletico Madrid, Ahad lalu.

Namun, Barcelona yang kini menduduki tangga keenam liga terpaksa melupakan seketika khidmat penyerang sensasi mereka, Lionel Messi yang mengalami kecederaan di bahagian buku lali kaki kanannya.

"Kami gembira apabila berjaya mencatatkan kemenangan ke atas Atletico tetapi se- patutnya keputusan pada perlawanan tersebut berkesudahan dengan jaringan 5-1 jika dikira ter- hadap peluang yang kami miliki.

"Begitupun, kami sudah pasti akan merasai kehilangan khidmat Messi yang kini mengalami kecederaan.

"Seharusnya pengadil perlu melindu- ngi semua pemain dan bukannya Cristiano Ronaldo (Real Madrid) seorang sahaja," jelas Guardiola.

Dengan ketiadaan Messi, kini Guardiola mengharapkan ketajaman penyudah berbisa daripada penyerang antarabangsa Sepanyol, David Villa bagi merobek gawang gol pihak lawan.

Pertemuan menentang Sporting Gijon sudah pastinya suatu yang istimewa buat Villa yang mana dia bakal berdepan kelab pertamanya itu sebe- lum menempa nama bersama Valencia dan kini Barcelona

Tiada ulasan: