KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 22 September 2010

Pengurus Liverpool dikritik



HODGSON masih belum dapat mengaplikasi sepenuhnya corak permainan yang mahu
diterapkan dalam skuad Liverpool.


LONDON - Daniel Anger secara terbuka mengkritik corak permainan yang diterap- kan oleh pengurus baru Liverpool, Roy Hodgson.

Menurut tonggak pertahananThe Reds itu, dia lebih gemar melakukan hantaran bola secara pendek, sebaliknya Hodgson mahu para pemainnya sentiasa menghantar bola dari jauh.

"Hodgson mempunyai prinsip yang mana pemain-pemain perlu melakukan hantaran bola jauh ketika menyerang dan menukar corak tersebut apabila bola berada di kawa- san pertahanan.

"Namun, saya tidak akan sesekali menjadi pemain yang sentiasa mahu melakukan hantaran jauh setiap kali bola berada di kaki saya," jelasnya.

Kritikan daripada tonggak pertahanan antarabangsa Denmark itu hadir selepas dia diketepikan oleh Hodgson dalam dua perlawanan sebelum ini.

Hodgson lebih cenderung meletakkan Martin Skrtel dan Jamie Carragher beraksi di posisi pertahanan tengah.

"Sama ada dia (Hodgson) menurunkan saya ataupun tidak, semuanya akan berubah mengikut waktu.

"Begitupun, saya tidak akan berputus asa. Saya akan kembali bersaing bagi mendapatkan tempat dalam kesebelasan utama Liverpool.

"Biarpun corak permainan kami telah berubah tetapi saya tidak akan mengikut- nya seratus peratus," tambah Anger.

Ahad lalu, Anger hanya dimasukkan kira- kira perlawanan masih berbaki lapan minit ketika Liverpool tewas 2-3 di tangan Manchester United di Old Trafford

Tiada ulasan: