KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 26 Oktober 2010

Ancelotti atasi rekod Mourinho


TERRY (belakang) kagum dengan corak permainan yang dipamerkan pemain Chelsea setakat ini.


LONDON - Kemenangan 2-0 Chelsea ke atas Wolves pada aksi Liga Perdana England, Sabtu lalu mencatat satu lagi rekod baru buat kelab dari London itu.
Skuad kendalian Carlo Ancelotti itu berjaya memadam rekod Jose Mourinho apabila tidak dibolosi sebarang gol di Stamford Bridge dalam saingan liga musim ini.
Ketika di bawah bimbingan Mourinho, Chelsea kebal di gelanggang sendiri dalam tujuh perlawanan liga pada saingan musim 2004-2005.
Namun kali ini, tiada penyerang lawan dapat membolosi gawang The Blues dalam lapan perlawanan liga.
Pemain terakhir yang meledakkan gol ke gawang mereka ialah John Carew dari Aston Villa pada 27 Mac lalu.
Kapten Chelsea, John Terry berkata: "Kami bertahan dengan baik, bukan sahaja menerusi empat pemain pertahanan kami tetapi penjaga gol, Peter (Cech) juga beraksi cemerlang setakat ini.
"Saya bermain dengan beberapa pemain terbaik dunia seperti Ashley Cole, Branislav Ivanovic, Alex dan juga (Jose) Bosingwa yang semakin yakin dengan corak permainan masing-masing.
"Ashley (Cole) sangat hebat. Dia sangat pantas. Pernah sekali saya lihat dia naik membantu jentera serangan, kemudian sekelip mata saya perasan dia sudah berada di bawah bersama saya.
"Dia pertahanan kiri terbaik pernah saya lihat. Tiada satu perlawanan pun dia gagal menyajikan aksi terbaiknya."
Pertahanan kanan, Bosingwa pula beraksi dalam perlawanan liga pertamanya Sabtu lepas sejak berehat lebih setahun.
Ancelotti memuji pertahanan Portugal itu dengan berkata: "Kami boleh menggunakannya di posisi kanan sama seperti Ashley (Cole) di posisi kiri.
"Dia mempunyai kemahiran yang sama dengan Ashley, jadi dia memberi satu lagi dimensi baru kepada kami."

Tiada ulasan: