KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 26 Oktober 2010

Ferguson bangga komitmen pemain

LONDON - Alex Ferguson melontarkan pujian ke atas semangat juang Man- chester United selepas menyaksikan anak-anak buahnya mencatat kemenangan penting 2-1 ke atas Stoke City dalam aksi Liga Perdana England kelmarin.
United kini mengekori pendahulu liga, Chelsea dengan perbezaan lima mata hasil dua jaringan Javier Hernandez di Satdium Britannia itu.
Penyerang Mexico yang diturunkan bagi menggantikan Wayne Rooney yang masih mengalami kecederaan buku lali, meledakkan gol pertama menerusi tandukan pada minit ke-27 sebelum Tuncay Sanli menyamakan kedudukan 1-1 sembilan minit sebelum permainan berakhir.
Namun, Hernandez hadir tepat pada masanya dengan sentuhannya pada minit ke-86, sekali gus menghadiahkan tiga mata penting buat United.
Dengan pertemuan menentang Wolves dalam kempen Piala Liga awal pagi Rabu ini, dan aksi Liga Perdana England dengan Tottenham, Sabtu depan, Ferguson percaya kemenangan ini sangat penting buatThe Red Devils.
"Selepas mereka menyamakan kedudukan, kami mula berasa ia sama seperti musim-musim lalu yang mengecewakan," kata Ferguson.
"Apabila kamu terlepas satu gol ketika permainan berbaki 10 minit, kamu akan berasa bimbang. Kamu pasti fikir kejadian yang sama akan berulang.
"Tetapi kami berharap mampu bangkit selepas ini. Kami ada beberapa perlawanan penting sehingga Krismas dan kami perlu mengukuhkan semula kedudukan dalam liga sekarang."

Tiada ulasan: