KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 2 Oktober 2010

'Benteng United mantap'





LONDON - Rio Ferdinand (gambar) yakin benteng pertahanan Manchester United kini kembali mantap.

Selepas terpaksa berehat panjang ekoran masalah kecederaan belakang yang dialaminya, tonggak pertahanan United itu kembali beraksi ketika membantu The Red Devils menewaskan Valen- cia 1-0 dalam saingan Liga Juara-Juara kelmarin.

Dengan sembilan jaringan yang dihasilkan dalam enam perlawanan sebelum ini, Ferdinand yang juga kapten skuad kebangsaan England per- caya skuad kendalian Alex Ferguson itu berada pada landasan terbaik bagi melakar lebih banyak kejayaan.

"Kemenangan yang dicipta pada pertemuan menentang Valencia itu ternyata memberikan suntikan semangat buat pemain-pemain semua (United).

"Diakui memang kami gagal beraksi cemerlang dalam beberapa perlawanan sebelum ini dan ia membuatkan kami berada pada situasi yang membimbangkan.

"Namun, kemenangan ke atas Valencia telah membuktikan segala-galanya yang mana kami berdepan dengan salah sebuah kelab terbaik Eropah.

"Kunci kejayaan sesebuah pasukan itu sebenar- nya banyak bergantung kepada benteng pertaha- nan yang mantap bagi memastikan yang ia tidak akan dibolosi," jelas Ferdinand.

Ditanya mengenai kecederaan belakang yang dialaminya, Ferdinand memberitahu: "Kecederaan belakang saya sudah pulih ketika aksi menentang Valencia dan saya mahu beraksi dalam banyak perlawanan selepas ini.

"Ia turut disokong oleh pengurus (Ferguson) yang memberitahu bahawa saya memerlukan be- berapa lagi perlawanan sebelum pulih sepenuh- nya."

Ujian buat United selepas ini adalah berdepan Sunderland dalam saingan Liga Perdana England di Stadium of Light malam ini.

Untuk itu, Ferguson sudah pasti akan meletak Ferdinand bergandingan dengan Nemanja Vidic di bahagian pertahanan tengah pada pertemuan dengan Sunderland itu

Tiada ulasan: