KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 2 Oktober 2010

Hodgson: Satu mata memadai


Torres (depan) kurang menyerlah pada aksi antara Liverpool dengan Utrecht awal pagi semalam. Kedua-dua pasukan seri 0-0.


PARIS - Pengurus Liverpool, Roy Hodgson menganggap satu mata yang diperoleh pada aksi menentang FC Utrecht dalam saingan Liga Europa awal pagi semalam sudah memadai buat skuad The Reds.

Pada aksi peringkat Kumpu- lan K di Stadium Nieuwe Galgenwaard itu, anak-anak buah Hodgson sekadar mampu mencatat keputusan seri tanpa jaringan dengan tuan rumah.

Meskipun turun tanpa keli- bat kapten, Steven Gerrard yang tidak disenaraikan dalam skuad kali ini, Hodgson dilihat masih mampu memba- riskan kesebelasan utama yang mantap tetapi belum mampu untuk mencatatkan kemenangan.

Begitupun, satu mata yang diperoleh sudah cukup buat bekas pengurus Fulham itu untuk menarik nafas lega kerana anak-anak buahnya turun menentang kelab yang mencatatkan enam kemenangan berturut-turut setiap kali beraksi di tempat sendiri.

"Satu mata sudah memadai buat kami (Liverpool) kerana ia bukanlah perlawanan yang mudah apabila berdepan kelab seperti Utrecht.

"Saya merasakan masalah yang hadapi ketika ini adalah pemain-pemain masih belum mampu untuk memanfaatkan sepenuhnya beberapa peluang yang terhidang bagi menjaringkan gol biarpun ia dicipta sendiri oleh mereka.

"Begitupun, pujian harus diberikan kepada Utrecth kerana mereka beraksi dengan penuh komited dan bertenaga.

"Sebab itu, kami sedar yang kami perlu berada pada tahap terbaik di bahagian pertahanan," jelas Hodgson.

Bagi Utrecth pula, keputusan seri itu ternyata memberi- kan kelegaan buat jurulatihnya, Ton du Chatinier.

"Pada awalnya kami (Utrecht) merasakan perlawanan tersebut adalah sukar kerana mereka (Liverpool) menguasai bola di bahagian tengah.

"Tetapi apabila kami menyaksikan perlawanan mereka ketika menentang Manchester United, jelas ada masalah di jentera serangan.

"Kami memiliki empat atau lima peluang bagi menjaringkan gol, namun Fernando Tor- res hanya mempunyai satu peluang terbaik yang mana ia mampu mengubah keputusan perlawanan," kata du Chatinier

Tiada ulasan: