KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 2 Oktober 2010

Kasut Emas milik Messi


MESSI bangga dengan anugerah Kasut Emas yang menjadi miliknya kelmarin.


BARCELONA - Penyerang sensasi Barcelona, Lionel Messi menerima Anugerah Kasut Emas selepas muncul selaku penjaring terbanyak di kalangan pemain kelab-kelab Eropah musim lalu.

Ternyata, Messi yang juga merupakan penyerang antarabangsa Argentina sememangnya layak menerima anugerah tersebut selepas merekodkan 34 gol, sekali gus membantu Barcelona menjulang kejuaraan Liga Sepanyol.

"Semua anugerah yang saya terima adalah istimewa tetapi saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada rakan-rakan sepasukan saya di Barce- lona yang telah banyak membantu saya selama ini.

"Saya hanya mahu mempamerkan persembahan konsisten setiap kali turun beraksi dan melakukan yang terbaik untuk pasukan serta jurulatih saya," jelas Messi.

Kini, Messi sebaris dengan bintang-bintang bola sepak Eropah seperti Marco van Basten, Ronaldo dan Cristiano Ronaldo apabila menjadi pemain yang memenangi tiga anugerah utama individu iaitu Kasut Emas, Pemain Terbaik FIFA dan Bola Emas.

Penyerang Chelsea, Didier Drogba pula berkongsi kedudu- kan di tempat kedua selepas penyerang Udineese, Antonio di Natale turut merekodkan 29 gol sepanjang saingan musim lalu.

Bagi bekas jurulatih Argentina, Diego Maradona berkata: "Messi berhak menerima anugerah tersebut dan tiada siapa boleh pertikaikan.


Tiada ulasan: