KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 25 November 2010

Ibrahimovic nadi Milan




AUXERRE - Penyerang antarabangsa Sweden, Zlatan Ibrahimovic (gambar) menjadi watak utama bagi membantu AC Milan mara ke pusingan kalah mati saingan Liga Juara-Juara.
Awal pagi semalam, Ibrahimovic berjaya meledak satu gol pada minit ke-64 ketika membantu Milan menewaskan kelab Perancis, Auxerre 2-0 dalam aksi Kumpulan G di Stadium Abbe-Deschamps.
Satu lagi gol Milan diperoleh menerusi bintang Brazil, Ronaldinho pada penghujung babak kedua.
Kemenangan tersebut menyaksikan kelab gergasi Itali itu mengiringi Real Madrid yang lebih awal mengesahkan slot ke pusingan kalah mati.
"Inilah yang bakal terjadi apabila kamu berdepan sebuah kelab (Milan) yang memiliki barisan pemain yang berkualiti.
"Dengan peluang yang terhad sekalipun, mereka masih mampu menjaringkan gol, ditambah pula Ibrahimovic yang mengetuai jentera serangan mereka," jelas perancang Auxerre, Benoit Pedretti.
Masih berbaki satu perlawanan lagi, Milan kini menduduki tangga kedua apabila mengumpul lapan mata, empat mata dipisahkan dengan Ajax Amsterdam yang menghuni tangga ketiga manakala Auxerre di tangga tercorot dengan tiga mata.
Real pula unggul apabila menjuarai Kumpulan G selepas mengumpul 13 mata biarpun masih mempunyai baki satu perlawanan.
"Kam beraksi dengan bersungguh-sungguh pada perlawanan tersebut. Ternyata ia bukan merupakan perlawanan yang mudah buat kami.
"Namun dengan kemenangan ini, ia memberikan kami sedikit kelebihan apabila turun beraksi pada perlawanan terakhir peringkat kumpulan nanti.
"Kami akan beraksi dengan corak permainan kami yang tersendiri dan tidak kiralah siapapun lawan kami pada pusingan kalah mati nanti, kami yakin kami mampu mencatat kemenangan," kata Ibrahimovic

Tiada ulasan: