KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 25 November 2010

Ronaldo julang Real


RONALDO meledak dua gol bagi membantu Real melakar kemenangan ke atas Ajax Amsterdam dalam saingan Liga Juara-Juara awal pagi semalam.


AMSTERDAM - Bintang Real Madrid, Cristiano Ronaldo sekali lagi menjadi 'duri dalam daging' buat pasukan lawan.
Kali ini, Ronaldo meledak dua gol ketika The Galacticosmencatat kemenangan bergaya 4-0 ke atas Ajax Amsterdam dalam saingan Liga Juara-Juara.
Pada aksi Kumpulan G yang berlangsung di Amsterdam Arena awal pagi semalam, Ronaldo menjaringkan gol pada minit ke-70 dan 81.
Terdahulu, penyerang antarabangsa Perancis, Karim Benzema membuktikan sentuhannya masih berbisa apabila membuka tirai jaringan Real pada minit ke-36 sebelum Alvaro Arbeloa menjaringkan gol kedua seminit sebelum babak pertama berakhir.
Real yang telah mengesahkan slot ke pusingan kalah mati muncul selaku juara Kumpulan G apabila mengumpul 13 mata - lima mata meninggalkan AC Milan di tangga kedua yang turut layak ke kelompok 16 pasukan terbaik.
Bagaimanapun, di sebalik kejayaan yang dicatatkan kelab gergasi Sepanyol itu, jurulatih, Jose Mourinho meluahkan kekecewaannya terhadap mutu pengadilan yang didakwa kurang memuaskan.
Ia gara-gara tindakan pengadil perlawanan, Craig Thompson yang melayangkan kad merah kepada dua tonggak utamanya, Xabi Alonso dan Sergio Ramos di atas kesalahan mereka yang dikatakan sengaja melengah-lengahkan masa.
Ekoran kad merah yang dikenakan ke atas Alonso dan Ramos itu, kedua-dua pemain tersebut tidak boleh diturunkan pada pertemuan terakhir peringkat kumpulan menentang Auxerre, 8 Disember depan.
"Memang pertemuan dengan Auxerre tidak penting buat kami, namun saya masih kecewa dengan tindakan pengadil.
"Pada perlawanan tadi (awal pagi semalam), kami telah mendahului 4-0.
"Jadi... tidak ada gunanya pengadil melayangkan kad merah kepada pemain kerana semua sudah boleh meramalkan pasukan mana yang akan menang," jelas Mourinho

Tiada ulasan: