KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 25 November 2010

Ancelotti 'naik angin'


REAKSI Ancelotti ketika Chelsea menentang Zilina dalam saingan Liga Juara-Juara awal pagi semalam.


LONDON - Pengurus Chelsea, Carlo Ancelotti ternyata berang dengan prestasi skuad The Blues ketika menentang kelab Rusia, MSK Zilina dalam saingan Liga Juara-Juara awal pagi semalam.
Pada aksi Kumpulan F di Stamford Bridge itu, anak-anak buah Ancelotti sekadar mencatat kemenangan tipis 2-1 ke atas Zilina.
Sekalipun berjaya melakar kemenangan, Ancelotti tetap tidak berpuas hati dengan corak persembahan yang dipamerkan skuad kendaliannya itu.
Prestasi yang tidak konsisten serta mudah leka yang dipamerkan The Blues telah mengundang padah apabila mereka dikejutkan dengan gol pendahuluan pasukan pelawat menerusi Bello Babatounde seawal minit ke-19.
Mujur Chelsea kembali bangkit sebaik babak kedua bersambung apabila Daniel Sturridge dan Florent Malouda masing-masing meledak satu gol pada minit ke-51 dan 86 bagi membantu Chelsea mencipta kemenangan.
Jelas Ancelotti, pemain-pemainnya sudah boleh melupakan hasrat untuk menjulang trofi Liga Juara-Juara musim ini jika mereka masih tampil dengan corak persembahan hambar.
"Ia merupakan satu perlawanan yang sukar kerana kami tidak memulakan aksi pada babak pertama dengan baik.
"Hanya pada babak kedua sahaja kami mula mempamerkan corak permainan sebenar apabila berjaya mengawal bola dengan baik.
"Namun jika kami beraksi seperti yang kami pamerkan pada babak pertama perlawanan, adalah mustahil untuk kami menggenggam trofi Liga Juara-Juara," jelas Ancelotti.
Bagaimanapun, kemenangan tersebut cukup bermakna buat Chelsea apabila mereka muncul selaku juara Kumpulan F selepas mengumpul 15 mata, sekali gus mara ke pusingan kalah mati

Tiada ulasan: