KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 12 Januari 2011

Beraksi di Piala Asia, Olimpik misi Rajagobal

BERBEKALKAN dua kejuaraan yang dikecapi dalam tempoh kurang dua tahun, jurulatih bola sepak kebangsaan K Rajagobal mungkin boleh memilih mengundur diri dengan senang hati.
Namun itu bukan perkara yang bermain dalam fikiran jurulatih berusia 54 tahun itu ketika ini kerana misinya masih belum selesai biarpun sentuhan ajaibnya berjaya menjulang skuad muda negara memenangi pingat emas Sukan Sea Laos 2009 disusuli kejuaraan Piala Suzuki AFF bulan lalu.

“Sebagai seorang jurulatih, saya kena bersedia pergi lebih jauh, apa yang saya harapkan suatu hari nanti, tidak kira sama ada saya masih menjadi jurulatih ataupun tidak, Malaysia beraksi di Piala Asia dan Sukan Olimpik.
“Pasukan kebangsaan dibarisi ramai pemain muda, dalam tempoh empat tahun mereka menjadi pemain matang. Saya mengharapkan skuad kebangsaan boleh layak ke Piala Asia pada 2015, namun kita kena sedar banyak lagi yang perlu ditingkatkan.

“Jika kita lihat taraf pasukan dalam Piala Asia yang sedang berlangsung ketika ini memang masih jauh,” katanya ketika ditemui dalam satu majlis meraikan kejayaan pasukan kebangsaan baru-baru ini.

Justeru Rajagobal yang membimbing skuad kebangsaan pada April 2009 tidak menganggap tahun ini sebagai tempoh ‘bulan madu’ dengan meraikan kejayaan berganda itu.

Tiada ulasan: