KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 27 Julai 2010

Balotelli jadi milik City

ROM - Penyerang sensasi Itali, Mario Balotelli (gambar) telah menandatangani kontrak dengan Manchester City semalam dan akan berpindah ke kelab Liga Perdana England itu minggu ini.

Balotelli, 19, telah lama dikaitkan dengan City yang kini dibimbing oleh bekas jurulatih Inter Milan, Roberto Mancini.

Media melaporkan pemain itu menerima kontrak lima tahun bernilai empat juta euro (RM17 juta) semusim dengan harga perpindahan 30 juta euro (RM124 juta).

Balotelli dijangka membuat penampilan pertama buat kelab Eastlands itu yang akan menentang bekas kelabnya, Inter dalam jelajah pramusim di Amerika Syarikat.

Pemain kelahiran Ghana itu pernah mencetuskan kontroversi mengenai keputusannya untuk mewakili Itali, namun dianggap sebagai antara permata baru bagi negara tersebut.

Begitupun, dia menjadi mangsa serangan perkauman dan mula diketepikan daripada Jose Mourinho kerana masalah disiplin ketika era dua tahun jurulatih dari Portugal itu di Inter.

Balotelli juga menimbulkan kemarahan peminat kelabnya ketika dia menanggalkan jersinya dan melemparkan ke padang ketika kejayaan 3-1 Inter ke atas Barcelona pada separuh akhir kempen Liga Juara-Juara di San Siro.

Dia juga diketepikan dalam enam perlawanan sebelum insiden tersebut selepas enggan meminta maaf secara terbuka kepada jurulatihnya berikutan satu salah faham

Tiada ulasan: