KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 27 Julai 2010

Raul sedih tinggalkan Real


RAUL memilih untuk meneruskan karier bola sepak di Jerman dan England.

LONDON - Selepas 15 tahun beraksi bersama Real Madrid, Raul Gonzales mengesahkan yang dia bakal meninggalkan kelab gergasi Sepanyol itu.

Raul berkata: "Ini adalah hari paling sukar dan genting bagi saya," kata Raul dalam satu sidang media di Stadium Bernabeu semalam.

"Saya rasa seperti seorang pemain dan saya mahu terus menikmati perasaan seperti seorang pemain selagi boleh serta sekiranya badan saya mengizinkan.

"Saya tidak akan melupakan kamu."

Real mengadakan satu majlis perpisahan buat penyerang prolifik yang dikaitkan bakal berhijrah ke Jerman atau England itu.

Dua kelab kini sedang dalam pemburuan bagi mendapatkan khidmat bekas penyerang anta- rabangsa Sepanyol itu iaitu Tottenham Hotspur dan Newcastle United.

Selain dua kelab tersebut, kelab dari Jerman, Schalke turut menyatakan hasrat bagi menda- patkan khidmat Raul.

Sepanjang tempoh bersama Real, Raul telah meraih enam kejuaraan Liga Sepanyol dan tiga gelaran Liga Juara-Juara.

Raul, 33, menghabiskan hampir keseluruhan kariernya bersama Real sejak menandatangani kontrak pada 1994 dan turut memegang rekod kelab selaku penjaring terbanyak serta pemain yang paling banyak membuat penampilan.

Tidak cukup dengan itu, Raul juga merupakan penjaring terbanyak sepanjang zaman buat Sepanyol dan penjaring terbanyak dalam kejohanan-kejohanan anjuran UEFA.

Begitupun, nasib Raul mula berubah musim lalu apabila dia sering kali memanaskan bangku simpanan disebabkan faktor usianya yang semakin meningkat

Tiada ulasan: