KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 3 September 2010

Essien teruja bantu Chelsea



ESSIEN


LONDON - Michael Essien tidak sabar untuk membantu Chelsea menjulang trofi Liga Juara-Juara musim ini.

Katanya, dengan cara itu dia bakal mendengar semula pengurus skuad The Blues, Carlo Ancelotti menyanyi.

Chelsea begitu terdesak untuk meraih kejuaraan itu kerana mereka berjaya layak ke separuh akhir dan final dalam lima daripada tujuh musim terakhir.

Musim lalu, Essien terlepas aksi penting ketika Chelsea tewas kepada Inter Milan pada pusingan kalah mati kedua kerana mengalami kecederaan.

Begitupun, Chelsea tetap berjaya menamatkan saingan dengan kejayaan selaku juara Liga Perdana England dan Piala FA, dua kejua- raan utama diraih Ancelotti pada tahun pertama membimbing kelab itu.

Ketika meraikan kejayaan tersebut di atas bas tanpa bumbung, Ancelotti telah menyanyikan beberapa lagu dan Essien berharap situasi itu akan berlaku sekali lagi pada Mei depan.

"Saya masih ingat kenangan meraikan kejayaan tersebut pada penghujung musim lalu dan harap dapat me- lakukannya sekali lagi pada penghujung musim ini.

"Saya juga tidak sabar untuk mendengar pengurus (Ancelotti) menyanyi. Ia merupakan lagu terbaik Itali yang pernah saya dengar selain daripada nyanyian Pavarotti.

"Ia sentiasa membuatkan saya tertawa setiap kali menonton semula rakaman video itu," kata Essien.

Chelsea berdepan laluan mudah pada saingan peringkat kumpulan Liga Juara-Juara musim ini setelah mereka diundi bersama-sama Marseille, Spartak Moscow dan MSK Zilina

Tiada ulasan: