KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 3 September 2010

Van der Vaart girang dapat sertai Spurs


VAN DER VAART meluahkan rasa gembira selepas berjaya menyertai Tottenham kelmarin.


LONDON - Rafael van der Vaart meluahkan rasa gembira selepas berjaya menyertai Tottenham Hot- spur (Spurs).

Bintang Belanda itu melengkapkan perpindahan bernilai £8 juta (RM39 juta) dari Real Madrid sema- lam selepas Liga Perdana England memberi Spurs masa untuk menyempurnakan perjanjian itu.

Ia dilakukan sehari selepas musim perpindahan ditutup. Van der Vaart, 27, mengakui masa 24 jam terakhir itu adalah saat yang paling penting dalam hidupnya.

"Empat tahun di Spurs dengan perpindahan £8 juta, saya sendiri sukar mempercayainya. Minat daripada Tottenham datang sekelip mata dan saya tidak ada banyak masa untuk memikirkannya.

"Tetapi saya mahu terus bermain dan kalau boleh setiap minggu dengan sebuah kelab yang bagus. Saya sangat gembira kerana berjaya menemuinya.

"Saya sangat teruja bermain di England. Sama ada ia sesuai dengan gaya permainan saya atau tidak, kita akan lihat nanti.

"Tetapi saya rasa seorang pemain yang bagus mampu menyesuaikan dirinya. Hakikat Spurs layak ke Liga Juara-Juara juga banyak mempengaruhi keputu- san saya ini."

Pengurus Spurs, Harry Redknapp berkata: "Harga- nya jadi murah kerana tarikh tutup musim perpinda- han sudah hampir.

"Dia adalah seorang pemain yang mampu melaku- kan hantaran dengan baik, pemain yang bagus dan akan menjadi aset tambahan kepada pasukan kami.

Tiada ulasan: