KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Ahad, 25 Julai 2010

Henry pamer taring


HARRISON: Thierry Henry pernah menjaringkan beberapa gol penting ketika kemuncak kariernya tetapi tidak diberi harapan bersama pasukan baru, New York Red Bulls namun dia menafikannya apabila menjaringkan gol pertama untuk pasukan itu ketika tewas 1-2 kepada Tottenham Hotspur semalam.

Ia seperti aksi zaman kegemilangannya satu ketika dulu ketika menyarung jersi Arsenal apabila dia membuat pertahanan Spurs tergamam seketika dengan jaringan gol luar biasa daripada hantaran yang diterimanya sebelum terus menendang bola menerjah ke gawang lawan.


Mengikut jejak langkah Pele dan David Beckham, Henry yang berhijrah ke liga bola sepak Amerika Syarikat dari Barcelona berdepan tekanan dan kritikan seperti dihadapi rakan-rakannya itu.


Para penyokongnya menjangkakan dia akan mencetuskan minat lebih mendalam di kalangan rakyat Amerika terhadap sukan bola sepak sementara pengkritik menuduh dia mahu bersara awal dengan meraih dana dari Liga Bola Sepak Utama (MLS), cakap-cakap yang sudah didengar oleh pemain Perancis itu sejak tiba di kelab barunya itu. “Gol-gol seterusnya akan disaksikan selepas ini,” katanya ketika sidang media semalam.


“Sokongan daripada peminat sangat luar biasa apabila setiap kali saya menyentuh bola mereka bersorak gembira. Ia sangat penting untuk saya kerana seolah-olah berada di negara sendiri,” katanya.


Selepas seminggu ditemuramah beberapa stesen televisyen di New York, Henry mula mendapat perhatian ramai ketika aksi pertamanya bersama pasukan.


Beberapa sentuhan awalnya menunjukkan walaupun dia kurang pantas, Henry masih tidak kehilangan beberapa skil menarik dan tidak hairanlah apabila dia meledakkan gol pada minit ke-25 sekaligus menyaksikan pasukannya mendahului 1-0 pada separuh masa pertama

Tiada ulasan: