KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Ahad, 25 Julai 2010

Mascherano sedia ke Inter Milan


LIVERPOOL: Javier Mascherano dikatakan bersedia berpindah dari Liverpool ke Inter Milan.

Dia dilapor berada di Milan semalam untuk berbincang secara tidak rasmi mengenai perpindahannya dan dijangka memikirkan mengenai tawaran Inter minggu depan.


Pengurus Inter, Rafael Benitez bersetuju meninggalkan Liverpool dengan syarat beliau tidak boleh mengambil pemain The Reds dalam tempoh tiga bulan.


Perkara yang mendorong kepada syarat itu ialah: Mascherano.


Begitupun, Liverpool sedar Inter adalah satu-satunya kelab yang berminat dengan Mascherano ketika ini.


Pemain itu dilaporkan bakal meninggalkan Liverpool dan kesempatan terbaik kelab berkenaan untuk membuat penjualan dalam masa terdekat ini kerana mereka juga tidak mahu isu itu mengganggu pelan musim baru yang dirancang pengurus baru, Roy Hodgson.


Inter tidak sanggup membuat tawaran diminta Liverpool iaitu sebanyak £30 juta (RM124.8 juta) dan hanya menawarkan £20 juta (RM83.2 juta) dan ditambah dengan seorang pemain, Sulley Muntari. Mascherano yang hingga kini belum turun menjalani latihan, sepatutnya tampil di Anfield Isnin lalu dan dikatakan memaklumkan kepada semua rakannya mengenai hasrat untuk berpindah. Liverpool yang dikekang masalah kewangan, boleh menggunakan wang hasil penjualan Mascherano untuk membeli pemain pertahanan serta penyerang

Tiada ulasan: