KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Ahad, 25 Julai 2010

Malaysia serius hadapi Korea


RAJAGOBAL (kiri) bersalaman dengan Myung-bo pada sidang media di Bukit Jalil semalam.


SKUAD bola sepak kebangsaan berpeluang menguji prestasi mereka dengan menentang skuad Olimpik Korea Selatan pada perlawanan persahabatan di Stadium Nasional, Bukit Jalil pukul 5.15 petang ini.

Jurulatih kebangsaan, K. Rajagobal berkata, objektif utama pertemuan itu adalah untuk mengenal pasti pemain yang layak beraksi pada Sukan Asia di Guangzhou, China November depan.

"Kami akan memerhati kemampuan para pemain, kerjasama dalam pasukan, dan bagaimana mereka dapat menyaingi kepantasan pemain Korea," katanya pada sidang media semalam.

Beliau berkata, walaupun anak-anak buahnya baru berkumpul untuk menjalani latihan, ia bukan alasan untuk mereka bermain sambil lewa.

"Pemain Korea Selatan kuat, mereka datang dari pelbagai kelab-kelab profesional tetapi kami berjanji untuk melakukan apa yang termampu," katanya.

Sementara itu, jurulatih Korea Selatan, Hong Myung-bo pula lebih cenderung menyuarakan rasa kecewa dengan perkembangan bola sepak Malaysia.

"Semasa saya masih muda, Malaysia cukup kuat. Kini ia amat menghampakan, pembangunan bola sepak Malaysia agak perlahan berbanding Korea," katanya.

Tiada ulasan: